Diet4Life - catering dietetyczny - testowanie i opinia.

By mysweetlittlebunny91 - 15:17:00

DIET4LIFE

#Catering dietetyczny

Nigdy dotąd nie miałam okazji testować właśnie cateringu dietetycznego. 

Dzięki cateringowi #Diet4life, nadarzyła się ku temu okazja :)


Zanim jednak opiszę relację, kilka słów wprowadzenia, czym dokładnie jest catering dietetyczny? 

"Catering dietetyczny jest w Polsce stosunkowo nową usługą, która zaczęła się na dobre rozwijać dopiero przed kilkoma laty. „Wyrósł” on na bazie szeroko rozumianych usług cateringowych świadczonych przez restauracje i firmy obsługujące różnego rodzaju przyjęcia rodzinne i firmowe.

Możliwość dodatkowego wykorzystania infrastruktury gastronomicznej zbiegła się z narastającą modą na odchudzanie oraz zdrowe odżywianie i część przedsiębiorców z branży żywieniowej postanowiła wyjść naprzeciw potrzebom osób chcących zrzucić nadwyżkowe kilogramy lub pozostać przy swojej wadze, ale korzystać z wygodnych, wymagających najwyżej podgrzania, gotowych posiłków na cały dzień. Taki sposób odżywiania stał się świetnym rozwiązaniem dla osób, które nie mają czasu na samodzielne przygotowywanie odpowiedniego menu. Pojawił się więc pomysł produkcji i dostarczania we wskazane przez klienta miejsce całodziennych diet, czyli określonej liczby posiłków w zestawach o odpowiedniej kaloryczności. A że te zestawy miały całkowicie zastąpić indywidualne żywienie „domowe”, a więc całodzienną dietę i podobnie do tradycyjnego cateringu, były przygotowywane pod zamówienie „na wynos”, to przyjęła się dla tego rodzaju usługi nazwa „catering dietetyczny”.
Usługa cateringu dietetycznego polega zatem na dostarczaniu przez kuriera, w wystandaryzowanych opakowaniach, pod wskazany przez klienta adres całodziennych zestawów posiłków (najczęściej jest ich pięć) o określonej wartości energetycznej. Dzienny koszt takiego zestawu to kilkadziesiąt złotych. Z cateringu dietetycznego korzystają nie tylko osoby chcące zrzucić zbędne kilogramy, ale również takie, które nie muszą się odchudzać, ale cenią sobie wygodę takiego rozwiązania."  źródło tekstu : http://www.lightbox.pl/catering-dietetyczny

Diet4life stacjonuje we Wrocławiu. 
Dzięki tej wspaniałej firmie mogłam przekonać się jak to jest móc nie gotować jeden dzień, bo wszystko co mamy do zrobienia to zjeść przywiezione i zrobione uprzednio posiłki. 
Jak zatem u mnie sprawdził się catering dietetyczny?  

Zacznę od początku. 

Wczoraj pod wieczór zapukał do mych drzwi kurier z dostawą. 

Otrzymałam szczelnie zapakowane 5 dań na jeden dzień próbny.

Diet4life ma w swojej ofercie 5 różnych pakietów:

| LIFE Sport |


Dieta dla osób uprawiających intensywny sport typu crossfit, biegi długodystansowe itp. Tylko u nas można połączyć pasję do sportu, z chęcią poprawnego odżywiania. To program przeznaczony dla osób o dużej aktywności fizycznej i nastawionych na budowę lub utrzymanie wysokiej masy mięśniowej. Dla naszych sportowców zapewniamy uzupełniający utracone podczas treningu węglowodany, posiłek potreningowy! Dieta LIFE Sport występuje w 5 różnych kalorycznościach: 3200, 3000, 2700, 2500, 2000.

| LIFE Slim |


Program ten dedykowany jest kobietom i mężczyznom chcącym zredukować masę ciała w sposób zbilansowany i zdrowy. Dieta może być stosowana w dłuższym okresie czasu, by uzyskać upragnione efekty redukcji masy ciała lub spadek tkanki tłuszczowej. Daje ona poczucie lekkości i swobody. LIFE Slim występuje w 4 kalorycznościach: 1800, 1600, 1400, 1200.

| LIFE Vege |


Zbilansowana dieta uwzględniająca wszystkie zasady diety wegetariańskiej z wykluczeniem mleka i twarogu, a jednocześnie zapewniająca różnorodność dań i wszystkiego, co najlepsze dla Twojego organizmu.

| LIFE Slim premium |


Połączenie programu LIFE Slim, gwarantującego spadek masy ciała, z dietą dla osób intensywnie trenujących. LIFE Slim premium to dieta wzbogacona o drogocenny dodatkowy posiłek „potreningowy”, gdy mimo chęci redukcji masy ciała, pragniemy utrzymać intensywny wysiłek fizyczny. Występuje w 4 kalorycznościach: 2000, 1800, 1600, 1400.

| LIFE Optimum |


Dieta zawierając 5 zbilansowanych posiłków, stworzonych na bazie specjalnie wyselekcjonowanych produktów, tak aby każde danie było smaczne i zdrowe oraz zapewniało wszystkie niezbędne makro- i mikroelementy.

więcej na stronie : DIET4LIFE  i znajdziecie tam też cennik :

Ja zdecydowałam się na pakiet : LIFE OPTIMUM dla 2000kcal. 

I teraz przejdźmy do rzeczy. 

MÓJ ZESTAW zawierał: 

W moim zestawie bardzo podobało mi się to, że poznałam nowe smaki. Nigdy dotąd nie jadłam takich potraw i bardzo smakowały mi te połączenia. 

Świetną możliwością jest wybranie sobie danego zestawu pod siebie i wybór kalorii.

Ja wybrałam 2000 kcal, jak się później okazało, bałam się, że  zostanie mi jeszcze na drugi dzień szamania. 

Musimy zatem pamiętać, aby dobrać ilość kalorii do swojej wagi (BMI) lub skonsultować z dietetykiem. 

Co jeszcze urzekło mnie w Diet4life?

Danie były przygotowane starannie i naprawdę smaczne.

Na początku jednak jako laik nie wiedziałam tylko czy opakowania nadają się do podgrzewania w mikrofali, na pierwszy rzut oka są one plastikowe, więc z tej opcji zrezygnowałam i przełożyłam i podałam je w ceramicznych naczyniach.

Diet4life podało formę podania potraw - na zimno lub na ciepło.

Drugą rzeczą, jest to, że nie wiemy dokładnie co zostanie nam przygotowane - tzn. jest to forma "niespodzianki' . 
Ja nie miałam pojęcia jakie dania zostaną dla mnie przygotowane, nie mamy niestety możliwości samemu ułożyć menu.
Zatem warto w uwagach, napisać na co mamy uczulenie (np. grzyby, gluten).

Zalety cateringu dietetycznego, czy warto? 

+ bardzo podoba mi się opcja oszczędności naszego czasu - nie musimy gotować, bo mamy gotowe zestawy.
+ różnorodność potraw - nowe smaki. 
+ na Diet4life, możemy zamówić zestaw próbny, żebyśmy sami się przekonali, zanim zdecydujemy się kupić pakiet.
+ starannie dobrane składniki, ciekawe połączenia.
+ cena nie zawsze jest wygórowana, należy sobie przeliczyć czy nam się opłaca.
+ jeśli chcemy coś zmienić w naszym Menu - poznać nowe smaki.
+ jeśli prowadzimy szybki tryb życia a chcemy jeść zdrowo
+ jeśli nie mamy czasu nic przygotować do pracy.
+ jeśli chcemy spróbować czego nowego raz na jakiś czas.
+ prowadzimy zdrowy tryb życia i chcemy kontrolować naszą wagę.
+ uprawiamy sport, potrzebujemy energii, zbilansowanej diety.
+ oszczędność wody - jeśli jemy z plastikowych naczyń - opakowania po zjedzeniu od razu idą do kosza, więc nie musimy myć naczyń.

MINUSY:

- cena.   
- niekiedy jeśli zestaw jest za duży, marnowanie jedzenia - ewentualnie, można kogoś poczęstować, podzielić się, ale jeśli je się samemu, a zestaw jest za duży, pojawiają się odpady, resztki, bo nie jesteśmy w stanie przejeść. 
- nie zawsze wszystkie potrawy i dania, muszą trafiać w nasz gust - u mnie szokiem był syrop klonowy, którego smak mnie na początku odrzucił. Dodatkowo, może zdarzyć się, że w ciągu dnia zjemy coś innego niż z zestawu i wtedy zostają też odpady, jak coś nam nie smakuje.
- brak etykiet czy opakowania można grzać w mikrofali czy nie, powoduje, że używamy do tego celu naczyń ceramicznych a to wiąże się z myciem ich później.
- nie zawsze lubimy jeść coś co ktoś nam zrobi, więc tu odbiera się możliwość kucharzenia samemu - ja jak gotuję, wiem jakich składników używam, w jakich warunkach to było robione oraz znam 'swoje' smaki.
- krótki okres przydatności.

Oto kilka zdjęć z moich testów : 















PODSUMOWANIE:

Nie ukrywam, że ja uwielbiam gotować sama. Kuchnia to moje miejsce, gdzie wypróbowuję nowe smaki. Jednak taki test, był dla mnie bardzo przydatny, bo poznałam coś całkiem innego i nowego.
Było to świetne doświadczenie.
Musicie sami ocenić jak u was się sprawdzi, bo ja stwierdzam, że taki catering to świetna rzecz głównie dla sportowców i osób nie mających czasu sobie gotować, żyjących w zabieganym świecie.

Ponieważ bałam się, że część jedzenia mi się zmarnuje, przełożyłam je do plastikowych swoich opakowań z szczelnym zamknięciem i odgrzeję sobie pewnie na następny dzień. 
Z moich uwag, fajnie by było jakby na opakowaniach była data przydatności i gdybyśmy znali może lepiej skład potraw. Sugestia - może napisać na danych potrawach godziny o których mniej więcej jeść?

Ja tak poza tym, byłam najedzona i zadowolona. 

Duży plus dla firmy za płatki jaglane na jogurcie z  truskawkami i sezamem! Palce lizać! :)

Dziękuję! 

____________________________

Kto z was próbował cateringów dietetycznych? Jak wasze spostrzeżenia?
 Czekam na komentarze :)

B U N N Y








  • Share:

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Jestem ciekawa, czy wytrzymała bym na takiej diecie ;)

    _______________
    PorcelainDesire ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Tych cateringów jest teraz co prawda cala masa, ale ja ostatecznie szukając jakiejs diety dla siebie zdecydowałem się na tą https://www.lightbox.pl/cennik . Nie jest przesadnie droga, a menu bardzo ciekawe i moim zdaniem warte uwagi. Wam także polecam się zapoznać z ich ofertą

    OdpowiedzUsuń